פרויקט מיוחד • ה'בין הזמנים' של 'השטייגעניסט' אפרים דוד

דוד לזר 2 Comment on פרויקט מיוחד • ה'בין הזמנים' של 'השטייגעניסט' אפרים דוד
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לקראת תום ימי 'בין הזמנים' שיסתיימו בסוף השבוע הקרוב, אתר 'קול חי' מגיש פרויקט סיקור מיוחד שמאיר באור על ה'בין הזמנים' האישי של צמרת אנשי 'קול חי'.

במסגרת הפרויקט נשאלו אנשי 'קול חי' מספר שאלות שהובילו אותם להביא על גבי הכתב את התחושות האישיות של המנוחה ב'בין הזמנים' בחיק המשפחה.

קבלו את ה'בין הזמנים' של מגיש תוכנית 'השטייגעניסט' ב'קול חי' אפרים דוד:

'בין הזמנים' עבורי היא תקופת זמן שמשתנה לפי תקופת זמן.

תקופת הזמן הקצרה הזו בגיל הנעורים היא: לעשות עם עצמי חשבון נפש ולבחון את עצמי, האם הקימה לתפילה ב7:00 או אף מוקדם מזה  – הייתה רק בגלל הרצון להימנע ממבטו הזועף של המשגיח או שמא רצון אמיתי לקיים את דברי מרן השו"ע זיע"א: 'יתגבר כארי לעמוד בבוקר לעבודת בוראו, שיהא הוא מעורר השחר'.

בנוסף, זו תקופה ללמוד על עצמי עד כמה אני לומד באמת מתוך רצון לקיים 'והגית בו יומם ולילה'.

אז בתקופה הזמן הזו בגיל הנעורים לדעתי, יש הזדמנות לנער לבחון את מידת בגרותו – שכן לאחר החתונה הוא ללא משגיח, ללא ר"מ וללא ראש ישיבה שבוחנים את צעדיו.

תקופת הזמן הקצרה הזו כנשוי צעיר היא: לנסות לא לצאת לחופש בתקופה הזו אלא לתכנן לטייל לפני שלושת השבועות – אחרי בין הזמנים, אבל לפני שצוללים לאלול ולמי שממש רוצה לגוון – אז אחרי החגים.

אפרים דוד

תקופת הזמן הקצרה הזו כנשוי + ילדים היא: לחזור להבין שהזמן בו אתה חייב לצאת לחופש זה עכשיו. בנוסף, לבחון את היצירתיות שלך. עד כמה אפשרי ליצור חופשה מהנה בלי לטרוח יתר על מידה. להשקיע אבל לא להגיע מותש לסוף בין הזמנים, לזכור שב'בין הזמנים' צריך גם להכין את תיקי הלימוד של שנת הלימודים הקרבה.

מהו נופש בשבילך?

בשונה מ'חופש', נופש בעיניי הוא שקט ומרגוע. כשאני עוצם את עיניי וחושב על נופש אני מדמיין אוויר צח, רעש של גלים מהים שמולי ושקט. דממה. ממש דממה. בעצם לא ממש.. הרעש של הרוח שנושבת לעברי גם חלק מהנופש.

יש משהו מיוחד שאתה עושה רק בחופש?

מיוחד?, לא ממש אלא אם כן הדבר המוזר הבא נחשב מיוחד.. אני משתדל לסגור את הסלולארי ולהתנתק מעט מהעולם. בעיניי החופש הוא זמן מיוחד שנוצר בעיקר בשביל המשפחה.

האם אתה נופש בכלל?

בחופש של כולם, הווי אומר 'בין הזמנים', אני פחות הולך לטייל ולנפוש. אני מעדיף לצאת לחופש\לצאת לנופש כשהאטרקציות ומהסלולים קצת פחות עמוסים. (אל תלמדו ממני. כמובן שעדיף לצאת ב'בין הזמנים' ואני ממליץ זאת באופן אובייקטיבי כמובן:)).

ובחופש שלי, אני מגוון. חלק מהזמן מוקדש לנופש ולהטעין כוחות וחלק מהזמן מוקדש לטיולים ע"פ המלצותיו של המדריך שאין שביל בארץ ישראל שאינו בקיא בו – קובי פינקלר (ממליץ לעקוב אחר המלצותיו באתר).

תהנו, תכייפו ואל תשכחו 'ונשמרתם מאד לנפשותיכם' זו לא המלצה, זה ציווי!



2 תגובות

מיין תגובות